TEMATIKUS SZÁM 

Iskolakert, óvodakert, szabadban tanulás 

Tematikus számunkba az iskolakert, mint oktatási tér, eszköz, a kert-alapú tanulás helyzetét és lehetőségeit, a kapcsolódó területeket (szabadban tanulás, valóságalapú tanulás, tanyapedagógia, kerettantervi lehetőségek, stb.) vizsgáló elméleti és gyakorlati kutatásokból, jó gyakorlatok bemutatásából szeretnénk egy sokszínű, áttekintést nyújtó, sokféle szakembernek haszonnal lapozható kiadványt létrehozni.

2021-ben egyik kiemelt témánk az iskolakert és a hozzá kötődő szociálpedagógiai munka lesz. Nemzetközi és hazai oktatástörténeti jelentősége mellett indokolja témaválasztásunkat az iskolakertek növekvő népszerűsége, mely mögött nemcsak a fenntarthatóságra nevelés, egészségnevelés, hanem változatos szociális célok is kiemelten megjelennek. A hazai 1100-nál több óvoda- és iskolakert pedagógusai, a 2019-ben elindult Országos Iskolakert-fejlesztési Program résztvevői mellett a szabadban tanulás, iskolai konfliktuskezelés, öngondoskodásra nevelés stb. miatt iskolakert iránt érdeklődő hazai és külhoni kollégák, pedagógushallgatók, köznevelési szakemberek elsődleges célközönsége várja a témáról magyar nyelvű tanulmányok megjelenését.

Várjuk témajavaslataikat a folyóirat szokásos rovataiba 2020-ban folyamatosan. 

A kész tanulmányokat 2021 második felében várjuk. 


A tematikus szám vendégszerkesztője 

Dr. Halbritter András 

email: halbritter.andras@sze.hu


 


szocialpedagogia@avkf.hu
Kiadja: Apor Vilmos Katolikus Főiskola
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el