TEMATIKUS SZÁM
Iskolakert, óvodakert, szabadban tanulás
Tematikus számunkba az iskolakert, mint oktatási tér, eszköz, a kert-alapú tanulás helyzetét és lehetőségeit, a kapcsolódó területeket (szabadban tanulás, valóságalapú tanulás, tanyapedagógia, kerettantervi lehetőségek, stb.) vizsgáló elméleti és gyakorlati kutatásokból, jó gyakorlatok bemutatásából szeretnénk egy sokszínű, áttekintést nyújtó, sokféle szakembernek haszonnal lapozható kiadványt létrehozni.
2021-ben egyik kiemelt témánk az iskolakert és a hozzá kötődő szociálpedagógiai munka lesz. Nemzetközi és hazai oktatástörténeti jelentősége mellett indokolja témaválasztásunkat az iskolakertek növekvő népszerűsége, mely mögött nemcsak a fenntarthatóságra nevelés, egészségnevelés, hanem változatos szociális célok is kiemelten megjelennek. A hazai 1100-nál több óvoda- és iskolakert pedagógusai, a 2019-ben elindult Országos Iskolakert-fejlesztési Program résztvevői mellett a szabadban tanulás, iskolai konfliktuskezelés, öngondoskodásra nevelés stb. miatt iskolakert iránt érdeklődő hazai és külhoni kollégák, pedagógushallgatók, köznevelési szakemberek elsődleges célközönsége várja a témáról magyar nyelvű tanulmányok megjelenését.
Várjuk témajavaslataikat a folyóirat szokásos rovataiba 2020-ban folyamatosan.
A kész tanulmányokat 2021 második felében várjuk.
A tematikus szám vendégszerkesztője
Dr. Halbritter András
email: halbritter.andras@sze.hu